Food

The Polderhoen

Kip Poelier

Het Polderhoen is een kip die relatief kort heeft geleefd in de afgelopen eeuw of zo. Zijn genen stammen echter al uit de tijd van de Perzische rijken en het noorden van Azië. De krop van deze vogel wordt “kip” genoemd en wordt in zijn meest basale vorm beschouwd als de belangrijkste jachtvogel ter wereld.

De ladot: Zonder twijfel wordt de grootste eierdop (die buiten de Romaanse of Chinese keukens valt) de ladot genoemd. Dit is een sponsachtige groente die door de Griekse zeelieden werd gegeten en met hen werd de ladot vastgebonden aan de romp van het schip. Het water van de zee was in wezen verzadigd met de voedingsstoffen van de ladot.

Ladot komt van het latijnse woord “ladus” dat fedora betekent. De ladot werd rond als gevolg van de lange blootstelling aan de zon en als gevolg daarvan raakten de eieren uitgedroogd (de vorm van cholesterol) en werden ze lang bewaard. Toen de Griekse zeelieden eindelijk hun maaltijden opaten, zochten zij iets om hun honger te stillen en ontdekten zij dat de ladot, met zijn rijke eigeel, de versheid van het voedsel bewaarde.

De ladot was ook een goede bron van eiwitten. Het bevatte zelfs meer eiwitten dan het ei en kwam in de vorm van peulvruchten. De vondst die gebruikt werd om de duizenden zeelieden op lange reizen te voeden was rijk aan eiwitten. De “dagen van overvloed” waren veel minder hard dan nu.

REDENEN

Waarom eten we gedroogd voedsel?

Het is een goede vraag of we eigenlijk gedroogd voedsel in ons dieet moeten opnemen. Natuurlijk hoeft dat niet, maar toch moeten we deze redenen in overweging nemen:

spaarzaam: slechts weinig voedsel was gedurende langere perioden beschikbaar. Voedsel zou bederven of schaars worden.

spontaan: door dit soort eten te doen, laat u uw eigen smaak en creativiteit zien. U neemt een risico met uw gezondheid, maar uw maaltijden kunnen kleurrijk en opwindend zijn.

biologisch geteeld: u draagt uw steentje bij aan de bescherming van het milieu. De voordelen van dit soort voedsel zijn legio.

snel: door gedroogd voedsel te eten hoeft u niet veel tijd in de keuken door te brengen. U kunt uw eten laten brengen, zonder dat u tijd hoeft te besteden aan het koken ervan.

licht: u kunt dus heel snel koken, zonder uw handen te branden. U hoeft zich echter geen zorgen te maken over uw veiligheid.

goedkoop: door alleen gedroogde ingrediënten te gebruiken kunt u uw maaltijden goedkoop maken. Gedroogd voedsel is ook goedkoop.

de natuur haar gang laten gaan: door uw eten water te geven helpt u het milieu. Er is veel water nodig om de sfeer in een restaurant aantrekkelijk te houden. Als u dieetrecepten gebruikt, hoeft u niet veel water te gebruiken.

Vergeet geraffineerd voedsel en koolhydraten: door gedroogd voedsel te eten, kunt u uw cholesterol verlagen en uw bloedsuiker verlagen. Dit zijn de soorten voedsel die meestal worden gekoppeld aan ongezond zijn. Maar door detox-voeding te eten, zul je geen last hebben van deze problemen.

Sta uzelf toe te ontdekken: het voedsel dat u eet zal veranderen. U zult verschillende smaken kunnen ervaren, terwijl u tegelijkertijd eenvoudige en gezonde maaltijden kunt eten. U zult tegen uzelf kunnen zeggen: ik ben gelukkig, gezond en vol energie. Maar u moet vastberaden zijn en weten wat u wilt en nodig hebt. U zult merken dat u kunt eten op een manier die goed is voor uw lichaam en uw stressniveau verbetert. Je zult in staat zijn om extra kilo’s te verliezen en je gezondheid en stressniveaus te verbeteren.

Creatief zijn: het voedsel dat je eet heeft veel verschillende invloeden op je stemming. Je kunt je stemming veranderen door het soort voedsel dat je eet of zelfs door het weer. Kom in contact met je innerlijke emoties en laat ze je gids zijn.

Sta uzelf toe om nieuw voedsel te ontdekken: door in restaurants te eten, zult u nooit de kans krijgen om met nieuw voedsel te experimenteren. Zoek contact met mensen die lekker eten maken en vraag hen naar hun strategieën. Misschien ontdekt u wel een paar nieuwe favorieten.

Je hoeft geen dieet te volgen. Je hoeft geen vegetariër of veganist te worden. Maar nogmaals, probeer je keuzes te beperken. Gebruik de volgende lijst om je keuze van voedingsmiddelen te beperken.

De traditionele Chinese geneeskunde suggereert dat mensen insecten zouden moeten eten. Een studie in Singapore toonde aan dat het eten van insecten het risico op depressie vermindert.- Ji et al (2009)-onderzocht door middel van directe observatie van mensen die insecten aten binnen hun dagelijkse voedingspatroon.

Vandaag de dag is er een groeiende belangstelling voor de relatie tussen stress en het eten van insecten. Als u stress ervaart en niet geholpen bent door uw conventionele geneeskunde, overweeg dan het effect van bepaalde voedingsmiddelen die u kunnen helpen uw angst te verminderen.

Lees meer

Poelier

Laat een antwoord achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.